12 Ağustos 2008 Salı

ALMAN USULÜ


Bizim zamanımızda diye başlamaktan nefret ediyorum ama yine bu cümleyi kurmak zorunda kaldım..
Efendim bizim zamanımızda (bu tarih miladi değildir özellikle belirtmek istiyorum) eğer bir genç kız genç bir erkekle flört ediyorsa erkeğin ekonomik gücü her ne olursa olsun hesabı o öderdi.
İşin maddi kısmı tamamen erkeğe endeksli olduğu için kız bu konuyla hiç alakadar değildi.

Biraz kendi kültürümüzle bağdaşan bu durumu biz o kadar benimsemiştik ki aksi bir davranış hakaret algılanır hem erkeğin hem kızın onuru zedelenirdi.
‘’Erkek adamın yanında hesap ödenmez’’ felsefesi ile vaka izzetinefis vakası olmuş, aslında pek de iyi olmuştu.
İşte bugün ne değişti de erkekler tam hesap sırasında birden ya acil telefon görüşmesi için masadan uzaklaşırlar veya başka bir sebeple ortadan yok oluverirler.

Azıcık gençlerle yaptığım mütalaada aldığım son cevap şuydu.
Biz buna kapitalizm diyoruz…
Bu kapitalizm benim bildiğim anlamda değildi onu anladım da acaba onlar bunu nasıl kaydırmışlardı merak ettim.
Onların Kapitalizm anlayışları; kişisel kârlılığa dayanan erkekler arası örgütlenme şekliymişşş…

Aslına bakacak olursanız bizim zamanımızdan bu zamana adımlarken başka bir isim bulmuştuk bu ‘’kapitalizme’’alman usulü diye ama o biraz daha yumuşaktı, hiç değilse orada herkes yediğini ödüyordu.
Kaldı ki o bile bize ilk zamanlar zül gelmişti.
Tabii bugün eskisi gibi kimse muhallebiciye gitmiyor bir parkta el ele otursak yeter de demiyor orta köyde bir kahve içse veya bir kumpir yese bütçesi delinecek e koca gün hepsi bu kadarla da kalmayacak daha gidilecek bir sürü yer var…
Ödese bin dert ödemese bir dert.


Şimdi yine eskiyle kıyaslarsak kızlarımız da kazanan konumda olması sebebiyle erkekler bu anlamda biraz daha cesaretlenmiş.
Hani diyorlar, hep eşitlik derdiniz ya buyurun eşitlik…
Tamamda eşitlik de yarı yarıya olmaz mı yahu el insaf deyin hiç değilse hesaba ortaklık edin dedim geçmişteki faturalarla takas edin dediler.
Ne bileyim dedim ya sanırım ben gibi dinozorların pek kabul edeceği bir yöntem değil ama gençler arasında kabul görmüş bile.


Pekiii iyi mi olmuş, vallahi biz yaptık oldu diyene ne denir hayrını görün derim.
Ama bir tavsiye de bulunabilirim, eğer bir gün kızlar da kendilerince bu sisteme bir isim vermek isterlerse ve buna da ‘’monarşizm’’ derlerse o zaman sakının işiniz zor olur.
Benden söylemesi…

2 yorum:

kuaza dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kuaza dedi ki...

merhaba sitemizin duzenledigi makale yarismasina bu yazi ile bir kisi katilmistir. bu sayfayi kontrol ederek bize sizin ekleyip eklemdigizi bildirirseniz yarismanin gidisati acisindan cok yardimci olacaktir..
Yazi: http://www.makaleci.com/kisisel-makaleler/eski-kafa-yapisi-2254.html

cevap icin bu adresi kullanabilirsiniz: kuaza.ca@gmail.com